Älsling <33

Jag kommer ihåg

Första gången jag såg dig

Du stod där vid dörren

Jag visste inte vem du var

Men du var blond och söt

Nu vet jag vem du är



Jag kan berätta om så många tillfällen som jag såg på dig, tillfällen där jag trodde att du aldrig skulle bli min. Att du skulle ju aldrig kunna tycka om mig, inte mig när det fanns så många andra. Men det var du som pratade med mig det var du som retades och det var du som såg på mig på det där speciella sättet. Till slut blev det vi och det känns verkligen som att det var menat att det skulle vara vi. Oavsett alla bråk och tjafs oavsett all osäkerhet och att det var Niklas var inriktad på ett tag. Men det var ju mer för att jag inte trodde på att du skulle vilja ha mig och någon ville jag ju ha, han verkade ju i alla fall intresserad.  Det var dig jag kollade på det var dig jag ville ha. Det är dig jag kollar efter det är dig jag vill ha, ingen annan.


Kyrkskolan

Jag kommer inte ihåg så mycket av kyrkskolan och dig just då.  Jag kommer ihåg att du var en av killarna jag kunde umgås med. Jag kommer ihåg att du kom in i klassrummet och att du hade Lasse med dig in och du var liksom söt. Jag var inte en tjej som tyckte killar var något speciellt jag började som sagt var inte tycka om killar förrän i 8an. Men du var liksom speciell du stod där med dina blonda lockar och jag tänkte han är väl söt, eller?


Sen kommer jag ihåg att vi brukade prata rock du visste att jag tyckte om både Alice Cooper och Europé. Jag kommer ihåg att du ibland brukade gå med mig till bussen när vi skulle åka hem. Jag kommer till och med ihåg att du frågade om vi skulle vara någon dag redan då i 5an eller 6an. Men jag misstänker att jag rodnade och sa någon dum ursäkt för pojkar hemma hos mig skulle väl inte funka?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0